Clubul Micii Campioni este organiza?ia care a adus în România conceptul de “educa?ie acvatic?”. A fost prima organiza?ie care a folosit aceast? denumire pentru a descrie “ansamblul de procedee realizate în mediul acvatic pentru copii, femei îns?rcinate ?i persoane de vârsta a treia, cu scop profilactic ?i recreativ, în urma adapt?rii la mediul acvatic”, dar ?i prima care a realizat efectiv aceste activit??i în mediul acvatic cu aceste categorii de beneficiari.
Conceptul de “educatie acvatica” pentru nou-nascuti si copii mici provine din conceptul francez “bebe-nageur”, aparut in Franta in anii ’60, insa chiar de la inceput acesta a fost adaptat conditiilor din tara noastra, dar si mentalitatii si valorilor, creandu-se un concept unic, care inglobeaza principii de lucru speciale pentru beneficiari, respectandu-se insa evolutia si ritmul fiecarui copil in parte.
Activitatea acvatica la piscina inseamna pentru cel mic, atat elemente cunoscute, cat si elemente necunoscute, pe care trebuie sa le interpreteze, sa le integreze in vederea realizarii adaptarii sale din punct de vedere motor, senzorial, emotional si cognitiv-comportamental, fiecare din aceste abilitati, dezvoltandu-se in ritmul propriu.
Pentru ca inotul sa fie o experienta placuta, animatorul acvatic analizeaza, nu numai comportamentul motor al copilului, ci si celelate aspecte ale dezvoltarii acestuia, care afecteaza fiecare in parte, abilitatea copilului de a se descurca in apa. Din acest motiv este necesar, ca in functie de personalitatea fiecarui copil sa se interactioneze in directia mentinerii si dezvoltarii pozitive a sentimentului de sine, indepartand semnele de frustare, care pot duce la retragerea din fata obstacolelor, prin izolare sau la depasirea lor prin folosirea celor apropiati, prin rasfat, lucru care nu rezolva situatia, ci o perpetueaza.