flag de 17 ani inner

educatie acvatica

 

Educatia acvatica reprezinta o continuare a Metodei Sultana® si constituie prima experienta educationala straina de mediul familiar si tocmai de aceea este necesar sa fie o experienta pozitiva.
Odata ce incep acest program, copiii nu vor avea frica de apa si vor invata conduita de siguranta in apa mai devreme decat alti copii de aceeasi varsta.

Achizitii si beneficii:

  • imunitate crescuta;
  • dezvoltarea armonioasa a unui sistem muscular fortificat care sustine un sistem osos puternic si corect dezvoltat;
  • un aparat respirator cu o capacitate marita, care ofera o oxigenare generala foarte buna;
  • legaturi neuronale foarte puternice;
  • rezolvarea unor deficiente pozitionale;
  • dezvoltarea normala a prematurilor si copiilor cu risc neuromotor la nastere;
  • atitudinea de leaderi a copiilor evaluati periodic pana la varsta de scolari, cand reusesc sa devina cei mai buni in colectiv;
  • gradul crescut al inteligentei emotionale;
  • felul in care reusesc sa iasa din situatii extreme incepand cu varste foarte mici;
  • pastrarea reflexelor primare si transformarea lor in automatism.

Avantajul pastrarii reflexelor primare, exersarea si dezvoltarea lor, ne conduce la o evolutie psihiomotorie armonioasa si precoce. Tocmai de aceea, ca un copil sa se formeze in plan psihic, trebuie mai intai sa-si insuseasca siguranta si confortul fizic, realizandu-si astfel o decentrare a atentiei de pe propriul corp. Altfel, apar dificultati in ascultarea unor consemne, in concentrarea asupra unei activitati, in dezvoltarea imaginatiei sau a creativitatii.

Pe de alta parte, datorita dezvoltarii musculaturii si a maririi mobilitatii articulatiilor care sustin in conditii optime sistemul osos, copilului i se scurteaza considerabil acea perioada de egocentrism perceptiv si motric. Astfel, el isi construieste mai devreme un spatiu, un timp, un univers in care initierea actiunii si aparitia efectelor isi contureaza un inteles. Socializarea se va realiza intr-un cadru mult mai larg, mai detensionat, mai placut si mai bogat in informatii.

In plus, mediul acvatic are un efect relaxant pentru copii, stimuland curiozitatea si canalizandu-le energia, permitandu-le sa culeaga neincetat informatii. Tentativele de a-l stapani, il ajuta pe copil sa descopere, sa actioneze asupra lui, dar si sa primeasca actiunea acestuia asupra propriului corp, conducandu-l spre cunoasterea de sine.

PRO-BEBE

4/6 luni- 1 an

Educatia acvatica la aceasta varsta constituie prima experienta educationala si de socializare, desfasurata in afara mediului cunoscut de copil, cel de acasa; odata ce incep acest program, copiii nu vor avea frica de apa si vor invata conduita de siguranta in apa mai devreme decat alti copii de aceeasi varsta.

Dupa 4 luni, din punct de vedere psihologic, copilul manifesta un interes evident pentru lumea exterioara. Copilul incepe sa dezvolte o cunoastere a ceea ce poate face pentru a produce rezultatele dorite, obtinuta la inceput intamplator, post facto.

Intre 8 si 12 luni apare primul comportament cu adevarat intentional, copilul poate distinge intre mijloace si scop, in urmarirea unui obiectiv.
Conform protocolului de lectie, o sedinta de educatie acvatica pentru aceasta categorie de varsta poate dura maxim 35 de minute, in functie de disponibilitatea copilului.

Obiective:

  • Acomodarea cu mediul acvatic
  • Stimularea reflexului de apnee in momentul imersiei
  • Stimularea miscarii membrelor inferioare si superioare
  • Stimularea pozitiei verticale in mediul acvatic, care pregateste adoptarea pozitiei bipede pe uscat si mers voluntar
  • Stimularea prehensiunii (reflexul de apucare)
  • Stimularea tonusului muscular.

BEBE-FORTE

1 an – 2 ani si ½

Ceea ce este specific la aceasta varsta este descoperirea de noi mijloace prin explorare activa, reprezinta o perioada de tranzitie, ce face trecerea de la activitate acvatica la initiere inot. Copiii se observa unul pe celalalt, incep sa interactioneze si chiar sa se angreneze in desfasurarea unei activitati de grup. Astfel, este favorizata aparitia unor abilitati sociale, atat verbale cat si non-verbale.
Copiii pot descoperi acum, solutii complet noi la problemele pe care le au, printr-un proces activ de incercare si eroare.

Intre 18 si 24 luni, copilul devine capabil pentru prima data, de reprezentari mentale, este capabil sa gandeasca despre lume si sa actioneze asupra ei intern sau mental, nu numai extern, prin comportament, urmand astfel, perioada de dezvoltare cognitiva.

Conform protocolului de lectie, durata unei sedinte de educatie acvatica pentru aceasta categorie de varsta este de maxim 40 de minute, in functie de disponibilitatea copilului.
Obiective:

  • adaptarea si deplasarea in mediul acvatic
  • stimularea reflexului de apnee în momentul imersiei prin imprimarea unei respiratii specifice acvatice
  • stimularea miscarii specifice înotului a membrelor inferioare si superioare
  • dezvoltarea prehensiunii.

STAR

2 ani si ½ – 4 ani

Bagajul motric al unui copil incadrat la aceasta categorie de varsta permite trecerea catre initiere inot, insa miscarile specifice sunt slab reprezentate si astfel, nu se va pune accent decat pe invatarea unui singur procedeu de inot.

Dupa varsta de 2 ani, din punct de vedere psihologic, apare abilitatea reprezentationala sau functia simbolica, care ii permite copilului sa foloseasca un lucru pentru a reprezenta altceva. Ei incep sa aprecieze faptul ca persoana care creeaza un simbol ii determina si semnificatia.
Conform protocolului de lectie, durata unei sedinte pentru aceasta categorie de varsta este de maxim 45 de minute, in functie de disponibilitatea copilului.

In paralel cu initierea in inot se va urmari:

  • Dezvoltarea calitatilor volitive
  • Dezvoltarea capacitatii de concentrare
  • Adaptarea si deplasarea in mediul acvatic
  • Invatarea mecanismului respiratiei acvatice
  • Stimularea miscarii specifice inotului a membrelor inferioare si superioare

CAMPION

peste 4 ani

Personalitatea unui copil de peste 4 ani este mult mai complexa fata de etapele de varsta precedente, motiv pentru care sunt introduse in procesul de instruire mai multe elemente de tehnica, ce presupun o coordonare mai buna in corelatie cu reprezentarea mentala ( ideomotricitate ).
La aceasta varsta apare si fenomenul imitatiei, abilitatea de a imita comportamente din trecut, ceea ce implica capacitatea de a stoca amintiri.

Conform protocolului de lectie, durata unei sedinte pentru aceasta categorie de varsta este de maxim 45 de minute, in functie de disponibilitatea copilului.

Ca si componente ale acestui proces de invatare, se urmareste:

  • cresterea capacitatii de efort prin dezvoltarea calitatilor motrice ca forta, viteza si rezistenta, cat si a formelor de manifestare a acestora
  • dozarea efortului avand ca parametri intensitatea si volumul
  • dezvoltarea capacitatii coordinative (orientarea spatio-temporala, mobilitate-suplete, ritmul si tempoul)

Din punct de vedere al tehnicii:

  • se corecteaza miscarile incorect executate si greselile fundamentale ce pot conduce la invatarea gresita a procedeului de inot
  • se invata si se perfectioneaza coordonarea picioare-respiratie
  • se invata mecanismul de respiratie acvatica in coordonare cu miscarile specifice ale membrelor inferioare si superioare.

separator to top
inner-blur
  • Inteligenta emotionala si stima de sine crescute

    home-ico-2 Un studiu statistic desfaurat la Clubul Micii Campioni a aratat ca inteligenta emotionala si stima de sine sunt considerabil mai crescute la copiii care practica educatia acvatica.
separator to bottom

Adela si Dragos Stan, parintii lui Filip si Leon, multipli campioni municipali si nationali.

Pentru noi, beneficiile Metodei Sultana pot fi exprimate matematic pe hartie, in masura in care metoda a pus bazele psihomotorii ale unor timpi si performante remarcabile la concursuri nationale de natatie. Este apanajul unor parinti care inteleg secretul din spatele succesului mai departe de talent si munca sustinuta. Munca Georgetei Sultana a fost pasaportul copiilor nostri pentru gandire pozitiva, perseverenta, alegerei asumate si responsabile, fericire, succese neconditionate, fizic de invidiat. Acesti copii au deja inscris in ADN, secretul unei vieti mai bune.
Adela si Dragos Stan
parintii lui Filip si Leon, multipli campioni municipali si nationali.

Sanda Ladosi

Toti ne dorim copii sanatosi si miscarea inca de la o varsta frageda nu poate sa faca decat bine. Asa ca pentru ambii copii am ales sa o am aproape pe GETI, asa cum ii spunem noi. Si-a dezvoltat o echipa serioasa de profesionisti, ce contureaza personalitatile copiilor, incepand de acasa si apoi continuand in piscine speciala de la Micii Campioni. Cel mai bine ar fi sa incerci.
Sanda Ladosi

Irina Deleanu, presedinte Federatia Romana de Gimnastica Ritmica

Ai un nou membru in familie…? Vrei ca problemele si intrebarile tale sa dispara…? Cheam-o pe Mami Geti!
Irina Deleanu
presedinte Federatia Romana de Gimnastica Ritmica

dr. Daniela Taropa – Family Clinic

Georgeta Sultana a facut mai mult: a dezvoltat o metoda care s-a raspandit din ce in ce mai mult, folosind efectele benefice ale apei. Astfel, stimuland rexflexul de scafandru, bebelusul isi fortifica organismal devenind din zi in zi, mai sanatos. Ii multumim Getei Sultana pentru sanatatea copiilor nostril.
dr. Daniela Taropa
Family Clinic

Rita Muresan

Cred cu convingere ca relatia dintre fetele mele si apa, relatia foarte buna, este rodul acelor seri in care Geta le facea mai mult decat un masaj sau hidroterapie, le pregatea pentru viitor. De altfel, Rege si Glo sunt doua fete inalte, supple, gratioase, care iubesc apa. Iar totul i se datoreaza si minunatei Geta! Multumim Mami Geti!
Rita Muresan

Simona Balanescu – realizator TV

Inotul timpuriu creste increderea in sine si independent copilului, prin miscari libere executate in apa, lucru care nu este posibil pentru copilul mic cu aceeasi usurinta in mediul terestru. Apa devine acum, ca in burtica mamei, un mediu protector si stimulant pentru bebelus, in care miscarile se desfasoara fara prea multa dificultate, datorita gravitatiei inexistente. Cititi mai multe in Ghidul profesionistei Georgeta Sultana, de la care avem cu totii ce invata!
Simona Balanescu
realizator TV